Hoe is het bedrijf in die 45 jaar geëvolueerd?
“Belisol is sinds haar ontstaan in 1977 geëvolueerd van een kleinschalige KMO naar een internationaal bedrijf met franchisestructuur. De omzet is in die jaren verveelvoudigd en het klantenbestand kende een exponentiële groei. Het aantal leveranciers en medewerkers kon niet achterblijven en schoot ook de lucht in. Uiteraard kan een bedrijf als Belisol ook op productniveau niet blijven stilstaan. Ons productgamma is niet alleen uitgebreider, maar ook geëvolueerd conform de hedendaagse geldende normen en de trends.
Dat het bedrijf een enorme groei kende staat vast. Maar in sé is de kern van wat we doen onveranderd gebleven: we leveren en plaatsen nog steeds ramen en deuren in pvc, aluminium of hout bij particuliere klanten. En dat doen we nog steeds met dezelfde missie: we creëren betrouwbare realisaties waar we blijvend trots op zijn.”
Wat is de sterkte van Belisol?
“Bij Belisol handelen we steeds vanuit het oogpunt van de klant. Elke klant, van Groningen tot Saint-Tropez, klein of groot project, moet tevreden zijn. Werken wij dan foutloos? Uiteraard niet, fouten maken is menselijk. Maar dan is het aan ons om het vertrouwen van de klant niet te schaden en het project alsnog tot een goed einde te brengen. Dat is en blijft onze voornaamste doelstelling.”
“Belisol. Want u wil zeker zijn.” Wat kan de Belisol-klant verwachten?
“Bij Belisol ben je als klant niet alleen zeker van kwalitatieve producten, maar ook van een uitmuntende service. Het merk Belisol wordt gedragen door lokale ondernemers. Zij geven Belisol een identiteit, een gezicht. Zo staat iedere Belisol-ondernemer borg voor de kwaliteit en de duurzaamheid van onze producten en onze service. Ramen en deuren moeten een leven lang meegaan. Daarom koop je ze bij ondernemers die je vertrouwt, mensen met ervaring die bovendien kunnen terugvallen op de expertise van een grote, Belgische groep.”
Zijn er toekomstperspectieven en welke zijn dat?
“We willen ontegensprekelijk de meest zekere keuze zijn in de markt. Of liever: blijven. Belisol bekleedt niet voor niets de positie van marktleider en die positie willen we in de toekomst vooral bestendigen. We streven een gestage groei na, zonder datgene uit het oog te verliezen waarin we zo uitblinken: onze klantgerichte service. Kortom, we zullen de komende jaren op dit elan verder doen. En wie weet, misschien is dat ooit wel in handen van weer een volgende generatie.”